Ens introduirem al teatre a partir del joc i la improvisació.
El teatre no té edat i podem començar a treballar-lo des de l’educació infantil. De fet, fer teatre vol dir jugar. No és d’estranyar que en altres idiomes utilitzin el verb “jouer” o “play theatre” en anglès, per exemple, per denominar l’acte de fer teatre.
Per tant nosaltres partirem del joc simbòlic i jugarem a inventar personatges, històries, realitats imaginàries, jugarem a imitar, a caminar de diferents maneres i a viure aventures inimaginables! El joc simbòlic contribueix a la maduració de l’individu, ja que permet manipular la realitat i satisfer desitjos en el pla de l’imaginari, així com trobar respostes noves.
Totes aquestes qualitats innates que ja trobem en els més petits les aprofitarem per a trobar la pròpia expressió i la font de creació de cada nen.
Els grups infantils donen els coneixements bàsics en matèria teatral a través del joc.
Els alumnes prenen consciència de la profunditat que significa l’Art d’interpretar i adquireixen els coneixements en matèria d’espai, ritme, cos, creació, text i improvisació.
Aprendrem a observar i analitzar per poder començar a generar opinions més crítiques sobre el que veiem, el nostre treball i el dels altres.
I ens endinsarem en la interpretació i el significat de les paraules, el ritme, la dicció i la vocalització.